Arastırmada, spor alanında öğrenci yetistiren ortaöğretim kurumlarındaki uygulamaların değerlendirilip, ortaya konması amaçlanmıstır. Arastırma, Eskisehir ve Sivas ilçelerinde bulunan spor alanında öğrenci yetistiren iki okul ile bu okullarda görev yapan 6 yönetici, 19 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, 227 spor alanı öğrencisini kapsamaktadır. Arastırma okulların tamamına uygulanmıs, arastırmada tarama modeli ile anket ve görüsme modeli uygulanmıstır. Veriler toplanırken yazılı kaynaklardan, spor alanında öğrenci yetistiren ortaöğretim okullarında görev yapan yöneticilerden, spor alanında derse giren Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ile spor alanı öğrencilerinden yararlanılmıstır. ?statistiksel teknikler olarak Yüzdelik (%), Ağırlıklı Ortalama, Bağımsız (t) Testi ile Ki-Kare (x²) teknikleri kullanılmıs ve 0,05 güven aralığı kabul edilerek anlamlılık düzeylerine bakılmıstır. Değerlendirme sonucunda, tesis ve spor malzemesi yönünden arastırma kapsamındaki okulların tamamının spor alanında öğrenci yetistirebilir düzeyde olmadıkları görülmüstür. Milli Eğitim Bakanlığı'nın spor alanı açılacak okulları, tesis ve malzeme yönünden belli bir kritere tabi tutmadığı belirlenmistir. Okulların tamamında; spor alanlarına öğrenci yönlendirilmesi ve seçiminde, ders müfredatı ve uygulamasında öğretmenlerin ders kitapları ve öğretim materyallerini temin etmesinde mevcut uygulamalardan kaynaklanan problemlerin olduğu tesbit edilmistir.
The research aims to reveal and evaluate the applications in secondary education institutions that train students in the field of sports. The research covers two schools that train students in the field of sports within borders of Eskisehir and Sivas provinces and 6 managers, 9 physical training and sports teachers and 227 students who study at these schools. The research was implemented to the schools mentioned and the instruments that were used to collect data were questionnaire, interview and scanning. The data was obtained from written sources, from managers of the secondary education schools that train students in the field of sports, from the physical training and sports teachers who train the students in the field of sports and the students in sports field. Percentage (%), mean, independent t-test and chi-square (x²) were used as statistical techniques and the hypotheses were tested at 5% significance level As a result of the research, it was found that all of the schools involved in the research sample were poor with respect to materials and articles required for training of their students. It was also observed that The Ministry of National Education did not require those schools to meet certain criteria regarding to the availability of sports materials. Finally, the research shows that there were unsolved problems in the schools that were covered that stem from the selection and directing methods for the students, the syllabus and its implementation, the difficulties experienced by the teachers in obtaining the necessary teaching materials and from the present applications.