Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin mesleki tutumlarıyla 2006 yılı Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki amaç ve kazanımlara ulaşması arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın evreni Kocaeli ili okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi eğitim öğretmenleri ve öğrencileridir. Araştırmanın örneklemi Kocaeli merkez ilçe ile Derince ve Gölcük ilçelerinden yansız atama (random) ile seçilen 150 okul öncesi öğretmeni ve 450 okul öncesi öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçekler öğretmenlere 2006?2007 öğretim yılının bahar döneminde araştırmacı tarafından ulaştırılmış, öğretmenlerden bir adet öğretmenlik tutum ölçeği ve herhangi 3 öğrencisi için kazanım değerlendirme formunu doldurması istenmiştir. Ölçeklerin uygulanması ve toplanması bahar yarıyılının sonuna kadar sürmüştür. Okul öncesi öğretmeninin mesleki tutumlarıyla 2006 yılı Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki amaç ve kazanımlara ulaşma derecesi arasındaki ilişkinin araştırılmasına yönelik araştırmanın alt problemleri aşağıdaki gibi ifade edilmiştir. Alt Problemler: 1. Okul öncesi öğretmelerinin mesleğe yönelik tutumları nasıldır? 1.1.Okul öncesi öğretmenlerinin mesleğe yönelik genel tutumları nasıldır? 1.2. Okul öncesi öğretmenlerinin bazı kişisel özellikleri mesleğe yönelik tutumlarını nasıl etkilemektedir? 2.Okul öncesi 5?6 yaş çocuklarının Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki amaç ve kazanımlara ulaşmaları ne düzeydedir? 2.1. Okul öncesi 5?6 yaş çocuklarının genel olarak Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki amaç ve kazanımlara ulaşma düzeyleri nedir? 2.2. Okul öncesi 5?6 yaş çocuklarının Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki amaç ve kazanımlara ulaşma düzeylerini bazı kişisel özellikleri nasıl etkilemektedir? 3.Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki tutumlarıyla, okul öncesi öğrencilerinin eğitim amaç ve kazanımlarına ulaşma düzeyleri ilişkili midir? Elde edilen bulgulara göre: Anasınıfı öğretmenlerinin mesleğe yönelik nötr tutuma sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Yaş faktörünün öğretmen tutumunu etkilemediği, mezun olunan kurum faktörünün mesleki tutumunun üzerinde önemli bir etkisi olduğu, kıdem faktörünün öğretmen tutumunu etkilediği, bulunmuştur. Hizmet içi eğitim faktörünün öğretmen tutumunu etkilemediği, öğretmenlerin tutumlarını etkileyebilecek faktörlerle ilgili görüşlerinin tutumlarını etkilemediği, okul öncesi eğitim programının yeterliliği faktörünün tutumlarında farklılaşmaya yol açan önemli bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anasınıfı öğrencilerinin genel olarak eğitim programındaki amaç ve kazanımlara ulaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Annenin eğitim düzeyinin eğitim programındaki amaç ve kazanımlara ulaşılmasını etkilemediği, babanın eğitim düzeyinin etkilediği, çocuğun ailesinin maddi düzeyinin etkilediği, kardeş sayısının, okul öncesi eğitimi alma süresinin, cinsiyet ve yaş faktörünün programdaki amaç ve kazanımlara ulaşmasını etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin mesleki tutumlarının öğrencilerin psiko - motor gelişimlerini, sosyal duygusal gelişimlerini, dil gelişimini, bilişsel ve özbakım gelişimlerini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır.
Aim of this research is evaluation of reletion between Professional attitude of kinder garden school teachers and reaching aims and goals of preschool teaching program in 2006. Universe of this research is students and kinder garden teachers who works in education institutions in Kocaeli.The sampling of this research includes 450 kinder garden students and 150 kinder garden teachers who are appointed randomly in Derince, Gölcük in Kocaeli. In this research usual searching model is used. Measures which are used in research convey to teachers by researcher in spring term of 2006-2007 education year and researcher asks teachers for filling one teaching attitude form and goal evaluation form for whoever three students. Practising and collecting the measures continues untill the end of spring term. Relation between professional attitude of kinder garden school teachers and reaching degrees of aims and goals of preschool teaching programs in 2006 explains its problems below. Sub-Problems: 1-What is the attitude of kindergarden teacher towards profession? 1.1.What is the general attitude of kinder garden teacher towards profession? 1.2.In what ways the personal characteristics of kinder garden teacher effecttheirattitude towards their profession? 2.W hat is the level of reaching aims and goals of kinder garden children who are five six years old in preschool education programme? 2.1. In general, what is the level of reaching aims and goals of kinder garden children who are five six years old in preschool education programme ? 2.2. In what ways the personal characteristics of 5-6 year old kindergarden children effect the level of reaching their aims and goals? 3. Are Professional attitudes of kinder garden teachers related with kinder garden students? reaching aims and goals of education? According to findinds: It ıs concluded thatkinder garden teachers have got a notr attitude.It is found out that age factor does not effect the teacher attitude,the graduated institution factor has got a great impact on Professional attitude,seniority factor effects the teacher attitude. Itis concluded that participating in service courses does not effect the teacher attitude, thoughts about the factorswhich affect the occupational attitude negatively do not affect the attitudes, sufficiency of pre-school teaching programme is an important factor which makes changes in their attitudes. It is reached out that kinder garden children has reached their aims and goals in general. It is reached out that educational level of mother does not effect reaching aims and goals in educational programme, the educational level of father effects, the number of brother and sister, duration of having kinder garden teaching, gender and age do not effect reaching aims and goals in educational programme. It is found out that the Professional attitude of teachers does not affect the psychomotor development, social emotional development, language development, cognitive and self care Development.