Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

The effects of epics on intercultural awareness

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Arslan, Ahmet Ali
dc.contributor.author Bahçe, Nuriye
dc.date.accessioned 2018-04-01T19:36:54Z
dc.date.available 2018-04-01T19:36:54Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Bahçe, N. (2008). The effects of epics on intercultural awareness. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10039
dc.description.abstract Bu çalışma, yabancı dil öğrenim sürecinde öğrencilerin kültürler arası bilinci üzerinde destanların etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda biri 21, diğeri 19 öğrenci içeren iki sınıfta yapıldı. 21 kişilik deney grubuna belirlenen 2 İngilizce ve 2 Türkçe destan okutuldu ve gerekli alıştırmalar yapıldı. 19 kişilik kontrol grubunda konumuzla ilgili özel bir çalışma yapılmadı. Kültürel bilgiler, ders kitabında verildiği kadarıyla öğrencilere aktarıldı. Her iki gruba da ön test ve son-test olacak şekilde bir anket uygulandı. Bu, öğrencilerin yabancı kültüre karşı tutumlarıyla ilgili 3 açık uçlu sorudan oluşan bir anketti. Sonuçlar, üzerinde çalışılan öğrenci grupları arasında destanların kültürler arası bilinç konusunda etkili olduğunu göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study was conducted in two prep classes including 21 and 19 students at SOFL, Selcuk University to determine whether using epics was beneficial for intercultural awareness of second language learners during the foreign language learning process. The experimental group including 21 students was taught two English and two Turkish epics and related activities were done. The control group consisted of 19 students and no specific study for intercultural awareness was done. The students in that group got the cultural information from the course book. Both groups were given a questionnaire as a pre-test and a post-test. It consisted of three open-ended questions related to the attitudes of students towards the target culture. The results showed significant difference in the mean gains of the samples. Teaching epics proved to be effective on students? intercultural awareness. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Destanlar tr_TR
dc.subject Epics tr_TR
dc.subject kültürlerarası bililnç tr_TR
dc.subject Intercultural awareness tr_TR
dc.title The effects of epics on intercultural awareness tr_TR
dc.title.alternative Destanların kültürlerarası bililnç üzerindeki etkileri tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster