Öğrenci merkezli eğitimde, yaparak yaşayarak öğrenme esas olması hasebiyle, günlük hayatla konuların ilişkilendirilmesi zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Bu zorunluluk söz konusu süreçte, dersin işlenişiyle ilgili yeni anlayışları da gündeme getirmiştir. Çoklu Zekâ Kuramı, öğrenci merkezli eğitim anlayışa göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde, öğrencileri daha aktif hale getirmektedir. Bunda, çalışma kâğıtları ve hazırlanılacak olan slâytlar, bulmacalar, resim çizme ve boyama, eşleştirme kartları gibi etkinlikler önemli bir yere sahiptir. Allah inancı ünitesinde görüldüğü gibi, öğrenciler soyut konuları öğrenmede zorluk çekmektedirler. Öğrenciler, özellikle Allah'ı tasavvur ederken; O'nu somut şekle indirgemektedirler. Öğrencilerin soyut kavramları anlayabilmeleri için hikâyelere yer verilmiştir. İbadetin niçin yapılacağı? Sorusunun cevabı, Allah İnancı ünitesiyle ilişkilendirilerek açıklanmasında fayda vardır. Bu düşünceden hareketle, Allah'ın yarattığı varlıkları çok sevdiği, onlara çeşitli nimetler verdiği ve bu nimetlerin karşılığında da kendisine ibadet etmelerini istediği vurgulanmıştır. Kur'an'da Peygamber Kıssaları ünitesinde örnek almaya yönelik çalışmalar yapılmıştır. Çünkü 11?12 yaş grubu öğrencileri model almaya yatkındırlar.
With the doing-living-learning matters, it?s emerged that students should relate it with the daily routines in student-centered education. So it?s appeared that how should the lessons to be done. The search of new teaching techniques is needed. The student-centered; Multiple-intelligence theory is changed and made them more active in Religious-Culture and Moral-Science lesson. Because, working sheets, slights, puzzles, drawings, paintings, and matching cards are very important with this technique. As it?s seen Allah-Belief-Unit; students are hard to learn abstract subject. Students especially when they describe Allah; they degrade him to concrete level. To make them learn; I inserted stories. The answer to; why we should worship is to be related and taught with Allah-belief-unit. With this idea, Allah loves his creature so he gifted them with much stuff. Therefore he asks us to worship in-return. I quoted examples from the messenger-stories because pupils are eager and tendency to take as-a-model.